en ny kategori

Nu är det dags för en ny kategori – keramik.

Jag har alltid varit sugen på att prova på att dreja. I våras fick jag chansen. Och blev såld. Under sommaren blev det en lång resa och paus från allt, men nu ska det bli keramik av. Jag har börjat i fel ände, jag har köpt en ugn. Jag har inget annat, bara en ugn.

Det finns inte jättemånga begagnade ugnar på blocket. Men så hitatde jag en. Jag åkte och tittade på den och lade handpenning. Den är stor och väger 200 kg och jag tänkte att den får vi nog hem på något sätt. Det brukar lösa sig om man bara vill tillräckligt mycket. Säljaren lovade att hennes pappa kunde komma med sin traktor och lyfta upp den på släpet när vi skulle hämta den, och jag tänkte att vi kan säkert få ner den när vi väl är hemma. Det mesta kommer ju alltid ner.

Jag bokade ett släp och igår åkte vi för att hämta ugnen. Den kom upp på släpet med hjälp av traktor med gafflar. Vi började färden hem och min man säger att den kan vi aldrig lyfta ner själva. Vi måste ha hjälp av något stort och starkt. Det räcker inte med muskelkraft. Emma, hur ska du lösa detta?

Då ringde jag den enda jag känner som kan tänkas har en traktor. Jodå, det skulle nog gå bra, Arne kan komma imorgon, hur länge har ni släpet?

This slideshow requires JavaScript.

Nu ska vi bara ha hem en elektrikter som kan dra ut el till garaget. Och så ska jag köpa en drejskiva. Och installera en diskbänk och filterbrunn i källaren. Det är kommande projekt.

1 thought on “en ny kategori

  1. Pingback: moving to the country, gonna eat a lot of peaches….. |

Leave a comment